Housemate dari Neraka #1

aku slalu layan blog obefiend aka effi nazrel ni (mmber aku back in UTP dulu), byk citer best dari dia. kiranya tiap pagi lepas bukak mac kat opis aku kompem layan blog dia dulu then baru facebook, deviantart n dll. yg paling aku layan skali "housemate from nurakka". memang besh giler sbb banyak citer menarik dan benda yang tak xpax akan dilakukan manusia utk menyingkirkan housemate sendiri. harharhar!

so aku terpikir aku pon ada gak citer best pasal housemate aku. so here the story goes..

aku stay kat jalan klang lama (old clunk road---> aku benci gila sial org taip mcm ni, mcm pundek!!!) kondominium apartment Sri Jati. satu rumah 3 bilik, so cukupler sorang sebilik dalam satu rumah. 2 lgi housemate aku ialah opismate aku, so senang la kenal kat umah n kt opis.

introducing D and S

D aku tak kisah sangat pasal dia. dia ta byk songeh. antara housemate aku yg paling lama. takde perangai pon, ok jer. tapi yg sekor lagi ni memang paling giler. si S ni berasal dari Sabah, dia baru masuk 2,3 bulan lepas kut. memula masuk memang aku suka kat dia, baik go lucky person, buat lawak sumer. bab gelak memang tak leh blah. dah lama kenal, hah!!! amik ko, timbul satu per satu perangai cibai dia. biar aku huraikan satu per satu perangai cibai dia kat sini.

Yang pertama, si S ni memang suka memasak. aku tak tau amende la yg banyak sgt masak cam sial. ko nk masak 3 hari tanpa henti pon aku tak kisah kalu sisa sisa sampah bleh buang. ini tak, sampai penuh giler tong sampah aku, dia tak buang2. sampah haram, sampai cacing naik atas sinki pon tak dia layan. aku jugak yg buang sampah kat luar koridor. mother fucker sungguh demo ni! org sabah sumer cm ni ke? brekmok btol!!!

bawak balik kuih raya, baru makan 3, lepas tuh yg lagi 47 biji disapu selicin licin nyer.. yg beshnyer bekas kuih cantek jer letak atas meja makan. mcm nk tunjuk yg dia mampu habiskan semua kuih AKU! JIPET BTOL!!! aku ni pon sengal jenis malas nk berkira. duk pikir satu umah sama sama pakai. aku nyer cheesedale pon abis disapunya.

Yang kedua, (berkisar pada yang pertama..)
Nak tau satu benda best x? kebanyakan mkanan aku abis bukan sbb dia yg makan.tp dia memasak n buat utk kengkawan dia kat opis. besh tak? menyirap tak? kok ye pon nak buat baik, masak untuk kengkawan, at least pakai ler barang ko sendiri woi, tak payah la ko sebat abis aku nyer makanan! ada satu hari tuh.. aku tak tau ape hantu gile dah masuk dalam badan budak seko ni. 2, 3 hari lepas asyik memasak pagi banyak banyak plak tuh.. roti sanwich nasi goreng la.. pastuh bungkus bungkus. memula aku mcm malas layan la sbb aku tak kisah ko nk wat ape asalkan guna bahan sendiri. then, on the other day, aku tgk ler fridge aku nk mkn roti n cheese. BApak dia!!! cheese aku semalam baru beli sepeket dah tinggal 2. dugong mana duk angkot cheese dale aku ni. Dah la mahal sial! bukan murah. masa tuh aku mmg pissed off giler..

tpkan susah nk pissed off ngan dia. sbb si S ni jenis yg cheer jer..asal jumpa jer "Hi...." pastuh buat gaya sundal dia~ aku pon hehehe (dalam hati, lepas makan cheesdale aku jadi giler biol mcm ni ek???)

tuh baru 2 benda aku citer, ada lg 7. next time.. nk wat keje sat~

p/s:When I die I want to go to Vogue.

This entry was posted on Jumaat, 9 Oktober 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...