ignorance is bliss



Pendapat A

ko sokong la PKR tu dh la derang skongkol ngan DAP. ko tau tak DAP tu komunis..
jgn nk baik sangat ngan DAP cina tu.. derang tu ada plan nk jajah malaysia.. kang bila dh cina perintah nanti ntah kemana peginya ketuanan melayu, hak istimewa oeg melayu pon dh takde.

"biarla hak istimewa org malyu dihapuskan.. biarkan.. selama ni pon melayu terlalu manja selalu dapat itu ini.. biar la berusaha skek macam bangsa lain baru merasa hidup sebenar. ada cabaran"

"lagipun tgk melayu perintah, sama je, ada je diskriminasi kat org melayu.. ada gak org melayu yg miskin.. yg istimewa sume dapat kat kroni kroni je.. yg kaya terus kaya, yg miskin trus miskin.. so ape beza?"

kita ni bukan nk rasict tapi tu la agak agak la kn, berbaik tu berpada pada.. jgn baik sangat nnti makan diri.. org melayu ni suka sangat bagi muka kat bangsa lain.. nanti bila dh kene pijak, menyesal tak guna dh.. bila dh cina memerintah, org melayu masuk utan la



Pendapat B

kita bergabung bukan mau lawan kita bergabung sbb dah letih dengan pemerintahan yg berat sebelah.. kita nak bersih dari kroni, bersih dari rasuah dan sebagainya.. kita mahukan keadilan.. sekarang kerajaan sangat lemah dari segi kewangan, ekonomi, udang undang kenapa? sbb kroni.. byk projek bilion yg dapat tender sape? kroni kerajaan jugak.. projek harga 100 million jadi 100 billion.. kenape? rasuah.. ini bukan masalah negara.. ini masalah kerajaan pimpinan UMNO. 

bila kite bagi nasihat, bila kita cakap skek, dia tolak, dia tolak kepimpinan ulama.. dia tolak kepakaran ekonomi.. kita mau tolong pon depa tak kasi.. nk wat lagu mana?

depa kata kalu PKR perintah, negara akan muflis.. skrg pon negara mengalami defisit.. hutang trillion.. nk salah sapa?

tak payah nak satu mesia sangat la, konon tadak racist la dalam UMNO.. tak cakap pon semua dh tau depa camna?

orang lain dh lama pakai konsep 1mesia sejak zaman alleycats lagi.. sbb tu kumpulan alleycat ahli ahli dia bangsa campur campur, kita tak perlu konsep 1 mesia ni.. benda ni dah lapuk..kita perlukan konsep bersih.. konsep telus dan transparency. 




This entry was posted on Isnin, 13 Mei 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “ignorance is bliss”

Unitedjerks! berkata...

Which one you stand for? MV Jason Lo ni antara yg best pada zamannya. Still relevan lagi sekarang.

Fadhlul Ain berkata...

tahun ni aku tak mengundi. sbb kukuh anto bini g ngundi kt kajang.. aku kat trg..kompem xsempat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...