Dan aku berskandal #6





Luka diubat perlahan- lahan dengan suara merdu. Jangan salah faham. Baby tak pernah ubati aku. Terima kasih pada seorang sahabat, memberikan nasihat, panduan, pedoman, muhasabah diri dan belaian suara, dengan ini, aku dapat tenangkan diri yang sebelum ini tak pernah tenang sejak 2 bulan lepas. Selama 2 bulan kebelakangan ini jiwa asyik memberontak dan berperang dengan perasaan.
Perbualan selama 30 minit, terlalu cukup untuk aku kembali membuka mata dan belajar untuk bersenyum setelah hampir 3 bulan bercekung muka. Soal percntaan adalah soal peribadi. Takkan nak ceritakan masalah jiwang jiwang pada orang lain selagi kita dapat selesaikannya sendiri dengan berbincang bersama sama. Tapi kali ini lain. Aku terpaksa merujuk pada orang ke3 untuk mendapatkan nasihat dan tindakan seterusnya. 

Ranis, terima kasih tak terhingga kerana sanggup menjadi sahabat kepada manusia trouble-some ini. Nasihat dan dorongan takkan aku lupa. Ranis juga mengkritik. Dia tidak setuju aku cinta mati dan katanya cinta dan hati di tangan tuhan. Sampai masa Dia akan membukakan hati kita jika kita slalu buat amalanNya. Mendengar suara Ranis yang mendayu dayu, yang tak putus putus memberikan nasihat, membuatkan aku lena dan tenang seperti disimbah air terjun yang sejuk mengalir ke badanku dari 7 petala langit. Alangkah indahnya jika Ranis menggantikan tempat baby. Nescaya akan tenang kehidupan aku sepanjang masa. Ops..~

*sori lama tak update siri skandal ni~

This entry was posted on Isnin, 8 Februari 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

5 Responses to “Dan aku berskandal #6”

Mr Spy berkata...

allhamdulilah...gudluck bro...otai kembali lagiii!! welcome back commander!! (pe aku merepek ni)

cyrusdavirus berkata...

kejadahnyer~

Tanpa Nama berkata...

oooo.....sedih plak aku ...hehe~ biasala low...manusia ni luaran dalaman lain..hari ni bersumpah sehidup smati..bsk lusa..coklat angin @@ ~ ko ngn aku sama la..tp kita xleh lawan abg sopai kito..wakaka.apa2pun cinta hakiki bkn pd manusia bro..nun di alam lain ^^ ~ renung2kan..sabaqqqq - iemochi

fique berkata...

bro,yg jmpe hari tue ek??

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnye Allah mengetahui segala2nya jgn kita sbagai hambaNya mnghukum org tnpa mngetahui perkara yg sbnrnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...