Dulu lain, Sekarang lain ewah!











dulu beli kasut kat petaling street jer nike leh dapat rm50
sekarang leh pakai onitzuka tiger original white

dulu ada lens satu jer
sekarang dah ada 3 lens

dulu beli baju bundle jer.. 3 helai ,rm10
sekarang leh beli baju kat zara, kitschen, quicksilver, topshop

dulu naik kancil, tingkap bocor bila ujan mmg bsah jeruk, naik bukit lenguh giler
sekarang naik saga BLM baru. (saga je..)

dulu perut slim skek sbb slalu jalan kaki, naik lrt, ktm, star
sekarang gemok debok sbb nk pegi beli nasi lemak kat depan umah pon naik kete. haram jadah.

sehari kita hidup sehari kejayaan kita cipta.
sekarang gaji 1k, 2 tahun kemudian takkan gaji still sama?
kalu sama, samada anda ada masalah atau bos anda lancao. baik tukar kerja lain.
benda benda mcm ni semua takkan datang sendiri. kite yg pilih nak majukan diri atau stay the same sampai mampos.

ada org ckp "ala aku tak mampu, gaji baru 2k.. " 
insyallah gaji anda akan naik dan anda akan mampu tp ada syarat kerja kuat. rajin. ada kerja yg kita buat benda sama jer selama 10 tahun gaji naik sikit. ada, org kate keje gomen.. orang kate, bukan aku kate.

anyway, gambar diatas merujuk pada pakgad d tempat opis aku. dia orang nepal. nama dia Bi Jay aka BJ. umur dia 20-an. dia fasih english malay hindi dan bahasa nepal. so total 4 bahasa dia tau.aku dah nk dekat 30 baru kenal english. shittos. kemain jauh dia datang ke msia utk kerja cari makan antar duit ke mak bapak dia. aku penah berbual ngan dia. aku tanyer dia...

nepal kat area mane ko duduk...?
dekat ngan everest...


WTF. 
then aku tanyer lg,


dah tu ko kerja apa je kat sane? 
takde keje


DOUBLE WTF!

This entry was posted on Jumaat, 6 Ogos 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...