Antara Rokok, Lif & Ulamak-wanabe





pagi yg menjengkelkan. kuar rumah masuk lif.. GAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!! BAU ROKOK kebok, tepu, padat! seyes shit aku xsuka bila masuk lif bau rokok.. xbleh nafas. sial. menjengkelkan sungguh.. pagi yang tension. ni yg rase nak RAGE skek ni¬

aku tak hisap rokok, but still i got no problem with smokers by da way, ramai je mmber aku isap rokok.. no hal pon.. takdenyer aku nk maki derang, dah tu hak derang. bukan pakai duit aku pon. tp berdisiplin la skek bai. dalam lif pon nak rokok, xleh ke tunggu sat bukannya 88 tingkat ko nak turun. kejap je de... golongan perokok ni ok sebenarnya. selama aku hidup ni aku slalu berdepan ngan perokok yg faham scondhand smoker.. ada 3 ciri perokok yg aku jumpa dan aku tabik cara derang handle;

time tgh buat discussion, derang mintak izin utk merokok, then derang jauh skek but still conversation, maknanya derang ada respect kat kita. aku suka mcm tu. 

kalu kat luar opis atau kolej, ada yg merokok tgk arah angin. kalu angin tiup arah aku, then derang akan opposite so dat asap rokok tak kena aku.

bila hembus asap rokok derang akan hembus kat bawah meja atau arah lain supaya asap tak kena aku.

walaupun 60% aku akan sedut jugak asap rokok tu, tapi at least aku merasa best bila diperlakukan sebegitu. rase mcm disayangi, dem¬ cakap pasal rokok ni, ada skali aku penah g minum kat area Rusila, Terengganu.. aku ngan ayah aku g lepak kat kedai kopi tepi jalan. terdengar seorang pacik ni propa propa ckp pasal politik.. amaran: bukan blog politik. aku syak pacik tu parti bulan ler.. 

"...mahathir anjing zalim patut kene hukum gantung jaja seluruh negara.."
"...islam melarang itu ini pemerintahan tak berlandaskan islam..."
"...kita duduk negara kafir, umno kafir, tolak hukum hudud..."

dasyat betul pacik tu. aku bajet dia ustaz kut..last last dah abih ceramah, mintak rokok dari anak buah.. time nak nyala rokok xleh blah siot, dia baca BISMILLAH dulu.. what de??? aku rase nak hempuk je kepala pacik tu ngan kasut nike air aku time tu.. da fuck nak isap rokok baca bismillah.. rokok haram beb, ko baca bismillah bajet jadi halal la?

kengkadang aku tak paham ngan orang melayu sekarang. makin dungu¬ menangis kuat sampai dia pon menangis.

This entry was posted on Sabtu, 5 Jun 2010 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Antara Rokok, Lif & Ulamak-wanabe”

hansuke berkata...

salam.

orang 'ehem memang camtu bro..haha~

asik nk hudud je, benda lain tak nak, pembangunan tak nak, duit parti lain bagi je nak, pastu cakap "ala, dah diorang nk bagi, aku amik", kepala hotak dia, kalu dah kafir nape nk amik duit diorang plak kan?

eh..aku bukan cakap pasal politik..ini pasal pemikiran orang kita..orang kita tu!! kita duk gaduh sama sendiri, orang bukan melayu menopoloy segala benda, pakai keta stok cipan nya mahal, orang melayu pon ada gak macam tu nye kaya, tapi pkai plate kete "D", kije kl, balik kampung pangkah 'ehem..huhu~

sekian.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...