Perkara Bangang #4

Masa form 2 kat Miri, aku ni jenis kreatif tahap melampao. kirenyer aku ni mangsa fesyen ler... time tu orang gile nk pakai G-Shock tali tebal- tebal giler. Aku tau harga nyer dalam 3 rats & aku nk pakai gak tp sbb ayah aku xmampu, so aku ada inisiatif sendiri buat jam tu..



apa yg kite perlukan anaq anaq??? 4 item penting...


1) Jam murah kat pasar malam.

Memula kene beli juga jam yg murah dlm 10 ringgit






2) Tali pinggang kelebaran 1 atau 2 inci. 

Amik tali pinggang lama yg dah pakai. tujuannyer utk dijadikan tali jam. kite potong sepanjang yg boleh secukup rase yer..



3) Pelekat Velcro. 


Cari kasut lama yg dah pakai, amik velcro nyer. kebarangkalian velcor tu warna putih sbb kasut skolah putih kn? so cara penyelesaiannyer, gunakan marker mak aku, color jap jadi itam. Supaya matching ngan tali pinggang. hebat bukan?

4) Gam uhu/ Gam Gajah.


Caranyer:


memula potong tali jam tangan murah. dalam 2 inci dari tangkainyer. potong tali pinggang tuh.. then gam kan jam dengan tali pinggang.


kemudian amik velcro yang dah dipisahkan dari kasut sekolah, gam kat tali pinggang tuh..


Pastu ada lebihan cebisan masa memotong td, aku wat huruf huruf, nama aku.. aku gamkan kat tali jam tuh.. 

F A D H L U L   di sebelah kanan, dan A I N di sebelah kiri.


Hasilnyer??


Renung renungkan dan selamat beramal. Yahoooo!!!! 

This entry was posted on Ahad, 3 Januari 2010 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Perkara Bangang #4”

Mr Spy berkata...

giler kreative..!!!

cyrusdavirus berkata...

aku pon tak tak camner aku leh terpikir wat benda cm tuu~ demm

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...