Dongengan banting #1

semalam aku g banting. saje lawat mak ayah aku kat situ. deran dari terengganu datang ke banting nk tengok firefly kat kuala selangor. aku tak dapat datang bersama sama derang tengok firefly tuh sbb urusan kerja. takpe lah, asalkan dapat jumpa derang pon ok gaks. terubat windu d hati. mak ayah kita kan.. bukan slalu jumpa.

so, semalam aku lepak kat banting bersama mak ayah n adik aku. ktorang pegi Bukit Jugra dimana terbinanya makan Sultan Selangor, Makan Diraja Almarhum Sultan Abdul Samad dan kerabat kerabatnya. Tujuan pegi situ sbb mak aku yang nak sangat. dah lama tak pegi katanyer. dulu masa dia gadis sunti slalu naik beskal jenjalan kat situ bersama rerakannya. so, skrg nak mengimbau kembali nostalgia alip ba ta p.ramlee la nih.. 

sedikit info:
almarhum sultan abd samad (sultan selangor keempat) nih mangkat pada 6 february 1898. kawasan makam nih seluas 5 ekar dan merupakan kawasan pemakaman keluarga draja Selangor sejak tahun 1886. kenapa aku bgtau semua nih?aku punya suka la~ lalala~ kebetulan aku bawak bini aku, ape lagi layan la gambo kat bawah nih~




This entry was posted on Isnin, 2 Mac 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Dongengan banting #1”

skatype berkata...

salam blogger.
salam singgh..
pergh..
mmg hbat la tembkn bro..
leh jaderk sifuu ie;

cyrusdavirus berkata...

salam kenal. aku layan menembak je.. bantai asal puas. hehe, anyway terima kasih layan blog aku~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...