Xtreme Photo Manipulation

Ok, sebenarnyer aku dh lama x buat photo manipulasi ni.. kalu ada pon, yg ringan ringan je la.. kali ni aku terlebih rajin plak.. saje nk test skills. thnx to mmber aku yg showkan contest KUKUBESI GERAK GEMPUR 1.. so aku decide nk join la, saje je la.. xde keje kn.. lg pon xmembazir kalu kite buat benda yg kite suka kn..

actually concept yg aku cuba ketengahkan adalah oil painting style. kalu dulu dulu oil painting mmg style dia agak unik, lembut dan osem, so aku cuba nk ketengahkan konsep tu dalam karya kali ni. Inspirasi dari Game DOTA pon ada. aku tengah belek belek reference terjumpe karya artgerm yg dulu dulu. so idea tu datang. 

Bab rambut tu mmg bekeng skek. Untuk rambut laki, aku dpat idea dari tgk tv. sambil aku buat kerja ni, aku bleh tertgk iklan DAIA - Serbuk Pencuci Baju, kan ada jurucakap dalam iklan tu rambut mcm mop lantai.. so aku masukkan skali dlm karya ni. untuk rambut pmpuan plak aku teringat Storm dalam cite Xmen. 

Laki rambut gelap ekor putih, Pmpuan rambut putih ekor gelap

kat sni aku try deliver symbolic idea tentang kesempurnaan. Perfection is hard & kills time. Kalu kte terlalu menitikberatkan kesempurnaan, xde keje yg siap sbb kte xpernah puas, kn? Nanti kalu aku cerita pasal teori Karl Marx, korang xpaham.. so aku pkai bhasa senang.. camner nk fight perfection? hah, baca sini


Kenapa kuda? kenapa x katak ke, bewok ke, burung ke, kura kura ke?

aku pilih kuda sbb 2 benda;
posisi karakter tu sendiri, kalu nate (binatang) lain tu agak susah ler nk merge kan ngan karakter.. so aku nampak kuda ni ada shape yg bleh mashup ngan karakter laki pompuan ni..

sbb ke dua, berbalik pada konsep aku oil painting.. 
kalu kte prasan zaman dulu kn ramai artist lukis  kuda.. so aku ikut jer ler.. nama pon konsep. ;)

Tajuk dia Baila Conmigo  bahasa spain bermaksud Menarilah denganku





stock photo akan aku tunjukkan kalu ada masa.. tehehe ;)

This entry was posted on Selasa, 14 Jun 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Xtreme Photo Manipulation”

Finie Ramos berkata...

HEBAT! u mean ni utk join contest aa??bleh sy tau contest tu?mna tau bleh join sekaki.. hehehe

cyruscope berkata...

contest kat sini

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150210704306283.314800.111965761282

;) GOOD LUCK!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...