Mencari Konklusi

ok first tajuk post ni takde kene ngena ngan HUJAN. terima kasih.
aku jarang sakit. kalu demam pon aku bykkan minum air suam n tido. 2,3 hari baik lah. bukan ape.. aku mmg macam tu. kalu sakit kepala berdenyut denyut sebolehnyer tak makan panadol. aku tdo kejap n bangun dah ok. tp bila aku jatuh sakit.. mmg teruk.
teringat aku masa kene suspek buah pinggang 2 tahun dulu. mmg seksa kaw kaw. tp bukan nk cerita pasal sakit aku.. hari ni nk cerita pasal perkhidmatan gomen dan swasta. masa aku sakit buah pinggang dulu, kene slalu mkn ubat minumr yg diberi utk cuci buah pinggang. so, mmg kene slalu ke klinik atau spital la.  so pengalaman bersama gomen tu mmg banyak la mmg slalu ke swasta.. bukan nk berlagak tp pengalaman dah byk mengajar.. dengan lambatnyer.. kita kerja bukan duk umah goyang kaki kn..


so kalu ko nk pegi check up kat gomen. ko kene amik cuti halfday utk pegi hospital. dah buang masa satu, kene potong gaji plak sbb amik cuti halfday. at least kalu ko g klinik swasta ko bleh lari jap dari opis selama 2 jam pastu balik opis sambung keje.. tak payah apply cuti halfday.. tak payah kene potong gaji.
klinik gomen, ko datang kul 7.30 pagi dah penuh orang, then dapat jumpa doktor kul bape? 5 minit lg kul 12 thari baru dapat jumpa... best kan??
- lambat menunggu
- perkhidmatan lame ass
- nurse kebanyakan macik monopos. tak berselera langsung
- doktor kasar
kalu klinik swasta, ko masuk jap stengah jam dia panggil. then check sumer.. bg ubat.. total 2 jam. walla!!! cepat sial!!
- cepat menunggu
- perkhidmatan yg teliti amat
- nurse muda dan kebanyakan cun
- doktor mcm mak ayah kita. terlalu caring.
kat sini ko ada 2 option. ko nak jimat duit atau ko nk jimat masa?
lebihkan sikit duit utk jimat masa bagi aku tak salah. dan lebihkan duit skit utk kesihatan lagi tak salah, bukan?
ps: merujuk pada sebahagian hospital gomen di Malaysia. bukan semua.

This entry was posted on Selasa, 22 Jun 2010 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...