PERSONAL REPORT

4 bulan dalam alam kerja, ini personal report aku..

byk benda berlaku dalam masa 4 bulan.banyak pengalaman yg pahit dari yg manis aku telan. banyak lorong diskriminasi yg kene cantas untuk sampai ke ujung pelangi. aku lega. semua aku dah harungi dengan tenang tapi tertekan. 


tertekan dengan kerja? tak.. aku tak penah tertekan atau tensi dengan kerja yg aku buat. aku enjoy! bapa aku slalu ingatkan buat kerja yang kita mudah enjoy. sesungguhnya enjoy bekerja melunaskan kita dari kebosanan. TENSI? cuma tensi dengan ragam dan lagak picisan yang leka dengan angan angannya. Tensi dengan persepsi insan yang berbeda. tensi dengan insan bangsa sendiri yang suka menuding jari, sentiasa mencari kesalahan orang lain untuk melepaskan diri.


Hidup di dunia sekarang bukan hidup masa zaman jepun, bang oi~. Dunia sekarang memerlukan impak kerja yang tinggi, komitmen yang tinggi mengatasi segala galanya. KERJA UNTUK HIDUP. itu prinsip aku buat masa ini.apa yang aku buat sekarang adalah kerja. tapi kerja seharusnya ada limitasinya. kita kene pandai amik masa untuk berehat, komitmen dengan keluarga (yg dah berkeluarga)..


ada orang kata, "..kerja skrg terlalu lama. 9pagi hingga 9 malam (12 jam). sepatutnya kerja 9 pagi - 5 petang..."


aku kata "..kalu ko nak kerja  9pg  - 5 ptg, mask gobemen la.. industri multimedia nih mane ade orang kerja masa pendek mcm tuh !!... even bos pon balik sampai 4 pagi.. ok jer.. tak mati pun~"


seperti yang aku katakan, persepsi berbeda tetapi seharusnya mengikut flow yang sedia ada. u break the rules, u'll get punish...


bottom line, sebelum tuding jari mencari kesalahan pada orang lain, tanya diri sendiri, samada aku dah cukup sempurna ke? kenapa orang lain boleh wat aku tak boleh? 


tengok keadaan anda sekarang.. sedarkan diri, buka mata lihat diri sendiri, fahami kegagalan anda. disitu akan nampak masalah yang datang sebenarnya dalam diri anda sendiri~

This entry was posted on Jumaat, 20 Februari 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...