CF 2010 or JF 2010?? duh!
















CF = Comic Fiesta
JF = Japanese Fiesta


semalam aku pegi Comic Fiesta 2010 kat Times Square, aku ditugaskan utk menjaga booth company. and also merangkap jurugambar utk shoot event masa tu. Orang ramai gile & crowded kaw kaw.. agak meriah jugak sbb byk aktiviti and demos pasal drawing and all.. tapi kengkadang tu agak boring jugak ler sbb jiwa aku bukan anime or comic.. aku lebih pada illustration.. seb baik tunang aku ada menemani diriku.. thnx cyg..


BTW, aku agak keliru dengan title COMIC FIESTA ni.. sbb dah 3 tahun aku pegi tapi bendanya sama je..dan kebanyakannya bukan pasal comic pon.. Mostly sebab cosplay and anime.. aku berani ckp COMIC FIESTA more to COSPLAY & ANIME 99.9999%. sebab ape? ha ini yg kite kene kaji ni.. kepada sesiapa yg penah atau slalu ke CF setiap tahun, mesti perasan yg jarang sangat ada cosplay yg mcm western punya character, btol x? kalu ada pon paling kuat, tentera starwars tu.. tp semalam aku nampak cookie monster, terkejut gak.. anyway amat jarang la kite dapat tgk character dari comic western dan kebanyakannya comic anime.. then persembahan dari cosplay atau singer yg memeriahkan pentas mesti nyanyi lagu jepon.. takkan ada lagu omputes mahupon dikir barat.. aku xtau ada rules & regulation dia tp aku rase derang x limitkan kan bahasa wajib berbahasa jepun di pentas.. der..

then, setiap tahun aku pegi, aku perhatikan setiap booth yg jual comic mesti style anime? kenape ek? bleh kate 80 % semua style anime.. so aku kengkadang rase geram & tensi sbb korang jual benda sama je every year.. x bosan ke? aku pegi booth ni comic dia sama dengan comic sebelah, jalan cerita & character je berbeza.. style ilustrasi same je.. mata besar muka curve, bla bla bla.. kenapa x buat something new something yg xde org buat lagi.. 

something new? camnane woi??? bagilah idea, kitorang mmg malas nk pikir benda lain...

hehe, malas aku nk cakap, kite tunggu aku bukak booth next year.. suprise =)

so, apa kate tukar je nama COMIC FIESTA kepada JAPANESE FIESTA.. kan senang???

ada kejadian di CF semalam aku nk berstory skek.. ada 2 org budak lepak kat depan booth yg aku jaga tu... salah sorang tu ok, dia nampak kwn dia bersandar kat booth aku, dia xbagi.. maknanya dia hormat. selang 10 minit aku tgk budak yg bersandar td, duduk plak kat atas meja booth.. so, aku pon sound ler..

AKU: dude, meja ni bukan tempat duduk ye.."

BUDAKHINGUSAN: (dengan muka kerek giler) ah, minta maaf la bang, cakap elok elok sikit bole x??

aku agak terkejut jugak la sbb dia menjawab dengan suara yg agak lantang ler.. lalu aku pon bermadah..

AKU: der, ada aku ckp babi, cibai, lancao, pukimak? ada? xde kan?"


BUDAKHINGUSAN: mintak maaf la bang..

dari pemerhatian aku, budak tu mcm form 4 atau form 5 mcm tu la.. haih.. budak skrg mmg kurang ajar. aku tak harap pon ko hormat aku, tp at least ayat tu berlapik ler..


the awesome thing pasal semalam, i get a chance to meet my old college friends.. gosh didnt seen them for a quite some times man.. almost 2 years.. so bleh balik dengan senyuman..




This entry was posted on Ahad, 19 Disember 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...